A programban részt vevő márkák önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján kapják meg az elismerést. A MagyarBrands program szakértői egy komplex mutatószámot hoztak létre mindazon szempontok összegzéséből, amelyek közrejátszanak abban, hogy egy márkáról azt mondhatjuk, hogy hazai és sikeres.  A MagyarBrands-mutató az alábbi szempontokat mérő indikátor súlyozott átlaga.

Kiváló Fogyasztói Márka

identitás
reputáció
márkaépÍtés
tradíció
országos fogyasztói
piackutatás alapján

Kiváló Üzleti Márka

identitás
reputáció
márkaépÍtés
tradíció
megbízhatóság
 

Innovatív Márka

identitás
reputáció
márkaépÍtés
innovativitás
társadalmi hasznosság

Kiváló Munkáltatói Márka

HR adatok
munkáltatói márkaépÍtés
Munkahely vonzerő
munkavállalói elégedettsé

A MagyarBrands program kizárólag olyan magyar márkát értékel, amely Magyarországon született, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Ezen alapfeltételen túl a márkának rendelkeznie kell az alábbi feltételek egyikével:

A MÁRKA MAGYAR TULAJDONBAN VAN

A MÁRKA „GYÁRTÁSÁNAK” HELYSZÍNE MAGYARORSZÁG.

Kiváló Fogyasztói Márka kategória

A kiválasztás szempontjai

identitás
reputáció
márkaépÍtés
tradíció
országos fogyasztói
piackutatás alapján

a szakmai bizottság által értékelt szempontok

Identitás

Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?

reputáció

Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?

márkaépítés

Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata?

kutatási eredmények alapján értékelt szempontok

tradÍció

Hány éve van jelen a magyar piacon a márka?

ismertség

Mekkora a márka ismertsége országos fogyasztói piackutatás alapján

kedveltség

Mekkora a márka kedveltsége országos fogyasztói piackutatás alapján

 

Kiváló Üzleti Márka kategória

A kiválasztás szempontjai

identitás
reputáció
márkaépÍtés
tradíció
megbízhatóság
 

a szakmai bizottság által értékelt szempontok

Identitás

Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?

reputáció

Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?

márkaépítés

Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata?

kutatási eredmények alapján értékelt szempontok

tradÍció

Hány éve van jelen a magyar piacon a márka?

megbízhatóság

a Bisnode céginformációs rendszerben kapott pontszám alapján

Innovatív Márka kategória

A kiválasztás szempontjai

identitás
reputáció
márkaépÍtés
innovativitás
társadalmi hasznosság

Az Innovatív Márka kategóriájában a kiválasztás feltétele az alábbi egyik állítás teljesülése is:

  • meglévő termékein a márka folyamatosan újít;
  • vagy olyan új terméket, vagy szolgáltatást fejleszt, ami megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki;
  • vagy a márka új technológiát alkalmaz;
  • vagy a vállalat egyedi, új értékesítési csatornákat, szervezeti megoldásokat használ, vagy új, kreatív marketing eszközöket alkalmaz.

a szakmai bizottság által értékelt szempontok

Identitás

Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?

reputáció

Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?

márkaépítés

Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata?

kutatási eredmények alapján értékelt szempontok

innovativitás

Az adott márka a termékek vagy szolgáltatások fejlesztésében, a szervezet kialakításában, vagy a marketing és értékesítési munkában milyen kreativitást mutat?

társadalmi hasznosság

Mennyire válaszol új fogyasztói igényekre a márka, milyen hozzáadott értéket testesít meg, mennyire viszi előre a társadalmi fejlődést?

 

Kiváló Munkáltatói Márka kategória

A kiválasztás szempontjai

HR adatok
munkáltatói márkaépÍtés
Munkahely vonzerő
munkavállalói elégedettsé

A díj elnyerésének alapfeltétele, hogy a pályázó márkának nyernie kell a Kiváló Fogyasztói Márka, a Kiváló Üzleti Márka vagy az Innovatív Márka Kategóriában.

További feltétel, hogy a pályázó márkának a Kiváló Munkáltatói Márka kategória feltételeinek is meg kell felelnie, amely az alábbi szempontokat vizsgálja

 

a szakmai bizottság által értékelt szempontok

hr adatok

Munkatársak számának, béreknek a változása, fluktuáció mértéke

Munkáltatói márkaépítés gyakorlata

Munkáltatói vízió, és a megvalósítására tett gyakorlati intézkedések

munkahelyi vonzerő

Béren kívüli juttatások, munkahelyi környezet, beilleszkedést és l ojalitást segítő programok.

munkavállalói elégedettség

Mennyire válaszol új fogyasztói igényekre a márka, milyen hozzáadott értéket testesít meg, mennyire viszi előre a társadalmi fejlődést?

Szakmai partnereink

1 / ....